Reklamodawcy uciekają z TV Republika. Nie zgadzają się z jawną mową nienawiści [LISTA]
Telewizja Republika, stacja związana z kontrowersyjnymi wypowiedziami na temat migrantów, musi stawić czoła lawinie rezygnacji znanych marek z umieszczania swoich reklam na jej antenie. Kolejne firmy dołączają do listy rezygnujących, takich jak Ikea czy mBank. Reklamodawcy zaczęli uciekać po serii kontrowersyjnych wypowiedzi, a krytyka społeczna przekłada się teraz na straty finansowe stacji.
W ostatnich tygodniach na antenie Telewizji Republika można było zobaczyć reklamy m.in. Orlenu, Lidl Polska, Polfy, Providentu, Carrefoura, Perła Browary Lubelskie, Kauflanda, Grupy OLX, Reckitt Benckiser, Wedla, Tarczyńskiego. Marka Otodom zdecydowanie potępiła ksenofobiczne zachowania i mowę nienawiści, zapowiadając szybkie wycofanie reklam z anteny Telewizji Republika. Provident Polska również ogłosił wstrzymanie reklam w tej stacji.
Do grona firm rezygnujących dołączają kolejne, takie jak Tarczyński, Media Expert, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka Polska. Wiele z tych firm podkreśla, że zakupy reklam były dokonywane przez domy mediowe, a kontrakty podpisano przed zakończeniem ubiegłego roku, co utrudnia natychmiastowe wycofanie reklam.
Skandaliczne wypowiedzi, które wstrząsnęły opinią publiczną, padły na antenie Telewizji Republika. W sylwestra Jan Pietrzak zasugerował, że w Polsce jest dużo miejsca dla migrantów. To dlatego, że znajdują się tu baraki w obozach koncentracyjnych. Komentarz ten skierował pod obrady prokuratury.
Kolejna kontrowersyjna wypowiedź pochodziła od byłego redaktora naczelnego „Wprost”, Marka Króla, który wskazał na „prosty sposób” rozwiązania problemu migrantów poprzez założenie im czipów lub tatuaże z numerami na lewej ręce. Poseł Marek Jakubiak porównał natomiast migrantów do „niepotrzebnych odpadów”.
W miarę narastania fali krytyki społecznej, Telewizja Republika ponosi konsekwencje utraty reklamodawców, co wpływa na jej sytuację finansową.
Źródło: onet.pl