Ten operator telefoniczny mógł oszukiwać klientów. Grozi mu naprawdę wielka kara!
Konsumenci twierdzili, że firma podszywała się pod dotychczasowego operatora. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny ruszył z postępowaniem.
Chodzi o spółkę TeleGo z Warszawy. Firma miała też nie wydawać konsumentom wzoru oświadczenia odstąpienia od umowy.
Zobacz także: Będą OGROMNE pieniądze dla osób niepełnosprawnych. JEST decyzja
– Konsumenci mogli nie otrzymywać od przedstawicieli TeleGo pełnej i rzetelnej informacji o ofercie i przedsiębiorcy, z którym podpisują umowę. Ze skarg wynika, że podpisywanie dokumentów zazwyczaj odbywało się w pośpiechu, zaś konsumenci nie mieli możliwości zapoznania się z pełną treścią umowy. Działania spółki mogą w dużym stopniu dotyczyć seniorów, a zatem szczególnie wrażliwej grupy społecznej – powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
TeleGo może otrzymać karę do 10% rocznego przychodu.
Sprawa nie jest nowa, bo już w 2020 roku Sąd Apelacyjny podtrzymał decyzję w sprawie spółki Novum. Prezes UOKiK stwierdził, że firma Novum wprowadzała klientów w błąd poprzez poszywanie się pod innego operatora. Nałożono na nią 480 tys. zł kary. W październiku 2019 firma TeleGo przejęła usługi Novum.
Sprawa jest poważna. Często przecież zawieramy umowy online lub telefonicznie. Jeśli operatorzy kłamią i podszywają się pod kogoś innego, jesteśmy świadomie wprowadzi w błąd. To niedopuszczalne.
Zobacz także: [PILNE!] Zenek Martyniuk W ŻAŁOBIE! Nie żyje…
Fot. Pixabay
Źródło: UOKiK