TYLE jesteś wart jako użytkownik Facebooka! „Polacy kosztują naj…”

Tyle jesteś wart jako użytkownik. A w zasadzie Twoje dane.

Zaledwie niecałe 40 złotych płacą największe firmy za pozyskanie danych użytkownika z Polski. Porównując – za użytkownika z Niemiec  czy Wielkiej Brytanii jest to nawet 200 dolarów. Polacy są bardzo mało warci dla największych graczy na rynku.

Wartość informacje nt. użytkowników Facebook’a czy Google’a szacuje się na miliardy dolarów. Pieniądze wykładają firmy, które chcą jeszcze lepiej dopasować się do odbiorców. Ludzi więc segreguje się na mniej i więcej wartych. Niestety Polacy są w tej pierwszej grupie.

– Biorąc pod uwagę, że wycenę rynku reklamy online w Polsce szacuje się na około 4,5 mld zł, a liczba internautów w naszym kraju to 28 mln, możemy założyć, że wartość reklamowa internauty w Polsce wynosi około 160 zł rocznie – mówi Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies w rozmowie z Rzeczpospolitą.

Jak dodaje dane te to zaledwie część tych wartości. Realnie szacuje się, że stanowią one 25%, wobec czego cena za nasze dane to ok. 40 zł rocznie.

YouTube, Instagram i tym podobne serwisy darmowe są tylko teoretycznie. – Pierwsza część to opłata świadoma, czyli reklamy wyświetlane w ramach danego serwisu – podkreśla. Można je zignorować, gdy są źle przygotowane, ale i tak nie da się ich nie zauważyć. – mówi Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network.

Komentarze