Uważaj na takie zachowania w nowej pracy! Szef nie będzie nimi zachwycony…

Gdy zaczynasz pracę w nowym miejscu, to na początku musisz dokładnie obserwować otoczenie i nauczyć się w nim funkcjonować. Podczas okresu próbnego dużo ludzi przygląda się Twojej pracy, zatem najważniejsze jest wtedy utrzymanie wokół siebie tego dobrego wrażenia, które zrobiłeś. Jest też mnóstwo sytuacji, których należy unikać. Wówczas nie stracisz w oczach szefa i zespołu. Przede wszystkim powstrzymaj się od narzekania, krytykowania i obgadywania. Jeśli przełożony zorientuje się, że rozpowiadasz w firmie różne przykre rzeczy, to straci do Ciebie zaufanie. Będzie też rozczarowany tym, że nie poświęcasz się pracy tylko ploteczkom. W skrajnych przypadkach może się poczuć oszukany, gdy pokażesz mu zupełnie inne oblicze, niż na pierwszej rozmowie.

Pracodawca nigdy nie uwierzy w to, że nowa osoba w zespole od razu będzie wszystko wiedzieć. Szef angażuje osoby, które mają Cię wszystkiego nauczyć. Dlatego wręcz powinno się zadawać pytania. Jeśli nie zaangażujesz się w szkolenie, nie będziesz niczym zainteresowany, to prawdopodobnie zespół przestanie na Ciebie patrzeć jak na kogoś, kto się chce rozwijać.

Przełożeni z pewnością będą zadowoleni gdy zobaczą, że masz dobry kontakt z innymi. Postaraj się jednak za bardzo nie rozluźniać atmosfery w pracy. Można od czasu do czasu zażartować, pośmiać się. Lecz jeśli w firmie powstał już kabaret, to szef może od samego początku zacząć Cię upominać, a nawet posądzać o rozpraszanie innych. A to nie wpłynie dobrze na relacje między Wami. 

Przede wszystkim wywiązuj się ze swoich obowiązków, wykonuj zadania na czas, a jeśli Ci się nie uda, to zawsze przeproś. Pomyśl o tym jak u budowaniu przyjaznej atmosfery między Tobą, kolegami i szefem. 

Komentarze