W trakcie DNI PŁODNYCH kobiety wydają znacznie więcej NA…

płodnych

To nie żart. Jak pokazuje badanie naukowców z Concordia University w Montrealu, cykl menstruacyjny ma wpływ na kobiecy styl robienia zakupów.

„Postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób cykl menstruacyjny wpływa na potrzeby konsumenckie, wybór produktów i rozkład funduszy przeznaczanych na produkty spożywcze oraz środki upiększające” – mówi prowadzący badanie Gad Saad, profesor marketingu z John Molson School of Business.

Badanie

W ramach procedury badawczej prawie 60 kobiet poproszono, żeby przez 35 dni prowadziły szczegółowy dziennik zakupów. Rezultaty wyraźnie pokazały, że podczas dni płodnych, czyli mniej więcej w środku cyklu miesiączkowego, kobiety są bardziej skłonne do kupowania ubrań.

Na podstawie wywiadów stwierdzono także, że w tym czasie więcej czasu poświęcają na wybór ubrań i upiększanie się. Z kolei w czasie fazy lutealnej cyklu, bezpośrednio poprzedzającej krwawienie, ankietowane zdecydowanie więcej środków wydawały na jedzenie.

Wyjaśnienie tego schematu jest oczywiście ewolucyjne

Ponieważ w czasach pierwotnych priorytetem kobiet w płodnej fazie cyklu było znalezienie partnera seksualnego, zostały one zaprojektowana tak, by właśnie w tym czasie bardziej dbać o swój wygląd. Kiedy okazja do zajścia w ciążę na kolejny miesiąc przemija, najważniejsze staje się nadrobienie braków w diecie.

Stąd znana także współczesnym kobietom ochota na wysokokaloryczne przekąski, która sięga zenitu właśnie w końcowej fazie cyklu.

To co, drogie panie – dziś na gofry czy na zakupy?

Czytaj też: Poznaj nową sieć sklepów w której zrobisz zakupy przez całą dobę, we wszystkie niedziele i święta!

Źródło: BBC

Zdjęcia: Pixabay

Komentarze