WPADKI Platformy! Czytali przemówienie z promptera. Pomylili kwoty.
Kolejne wpadki Platformy! „Nawet czytanie z promptera nie pomogło”
Małgorzata Kidawa-Błońska stwierdziła, że przedsiębiorcy odetchną, gdy zostanie im w kieszeni 2,5 tys zł. Jednak już chwilę później lider PO Grzegorz Schetyna mówił o 3 tys. złotych. Przypomnijmy najprawdopodobniej chodzi o roczne oszczędności. Jak odpowiadała Platforma Obywatelska, to „200 zł oddechu miesięcznie dla przedsiębiorców”, czym zdaniem komentatorów nie przekonała chyba nikogo.
Krytyka PO nie opiera się na przejęzyczeniach, czy innego rodzaju wpadkach. Liderzy nadal swoje wystąpienia wygłaszają „z kartki”. To nie podoba się wyborcom. Szkodzi wizerunkowo.
Sobota. Poznań. Konwencja Koalicji Obywatelskiej. Liderzy ugrupowania nadal czytają z promptera. To wprawia w osłupienie wielu internautów.
-Szkodzi także wizerunkowi wiarygodnych polityków, a chyba na takiego każdy polityk chce się kreować. Wzrok polityków PO ucieka w stronę tekstu. Wygląda to sztucznie i mało dynamicznie. Przypomnijmy – Grzegorz Schetyna jako gość programu radiowego miał problem z wymienieniem 6 punktów „Szóstki Schetyny”. – mówi specjalista ds. wizerunku.
„Nowa premier RP pani Kidawa-Błońska właśnie czyta przemówienie. Czyta wg schematu: prompter lewy-prompter prawy-kartki na mównicy, etc. Czytanie okrasza mimiką i zdolnościami aktorskimi” – ironizowali internauci.
„Wiadomości” TVP zwróciły uwagę na istotny szczegół :
– Obniżymy składki na ZUS małym firmom. Będą liczone od pensji minimalnej. Zyskacie prawie 2,5 tys. zł – mówiła podczas konwencji Małgorzata Kidawa-Błońska. Później Grzegorz Schetyna mówił już o 3 tys. złotych.
„Mimo że na poznańskiej konwencji liderzy PO czytali z promptera, nie udało im się ustalić wspólnego przekazu dla przedsiębiorców” – usłyszeliśmy w Telewizji Polskiej.
Dodano także, że m.in. poprzedni prezydent Bronisław Komorowski wielokrotnie posiłkował się kartkami.
-W 2015 roku Andrzej Duda w wystąpieniach był bardziej dynamiczny, naturalny. Przemówieniem deklasował rywala. Przekonał ludzi byciem autentycznym. Szkoda, że PO informacje nt. wizerunku i analizę działań marketingowych może wynieść z portali informacyjnych a nie, jak można mniemać spoglądając na ich wpadki, od specjalistów – mówi ekspert.